July 5, 2017

Benzinski trocilindrični turbo motor PureTech 1.2L grupe PSA još jednom je izabran za „motor 2017. godine“

Na 19. izdanju međunarodnog takmičenja „Engine of the Year Awards“ u Štutgartu, međunarodni žiri, sastavljen od novinara, dodelio je trocilindričnom turbo Puretech motoru 1.2L nagradu za najbolji motor 2017. godine u kategoriji motora sa zapreminom od 1 do 1.4L.

Industrijski i komercijalni uspeh

Nagrada za „motor 2017. godine“ već treći put kruniše komercijalni uspjeh ovog motora, koji je dostupan sa 110 i 130KS (PureTech 110 S&S i PureTech 130 S&S).

– Od početka prodaje 2014. godine, u proizvodnim pogonima Française de Mécanique u Duvrenu (Pas de Calais) i Xiang Yang u Kini, proizvedeno je više od 850.000 ovih motora. Od kraja 2017. godine, ovaj motor će da se proizvodi i u francuskoj fabrici Trèmery (Mozel) kako bi se zadovoljila povećana potražnja i time udvostručio proizvodni kapacitet motora u Francuskoj. Do 2019. godine, godišnja proizvodna količina će preći 1 milion primjeraka.

– Motorom 1.2 Puretech, koji je dostupan sa 110 i 130KS, opremljena su višenamjenska vozila i vozila sa srednjim nivoom opreme svih brendova grupe PSA. Danas ga ugrađuju u više od 90 različitih aplikacija koje prodaju u, oko, 70 zemalja. U 2017. godini, značajno je doprinio komercijalnom uspjehu novih modela grupe, kao što je Citroën C3.

– Na evropskom tržištu, modularna porodica trocilindričnog PureTech 1.2L motora predstavlja 1/3 od ukupno prodatih benzinskih i dizel motora grupe PSA.

Još bolje performanse i ekološki prihvatljivija ponuda

Vožnja trocilindričnim turbo PureTech motorom 1.2L već spada u najudobnije vožnje na tržištu i to već od najnižih stepena obrtaja. Motor će nastaviti da se razvija, tako da će, krajem 2017. godine, imati značajna poboljšanja sa kojima će dobiti bolje performanse i koje će mu omogućiti manju potrošnju goriva (do 4%):

– Uvođenje filtera za čestice (GPF- Gasoline Particulate Filter) kako bi se emisija smanjila za više od 75%. Na taj način će se odgovoriti na buduće strandarde u Evropi i Kini do 2020. godine.

Karakteristike:

– Optimizacija korisnosti posebno u vezi sa razvojem ciklusa sagorijevanja i pritiskom ubrizgavanja povećanim na 250 bara.

– Smanjenje trenja i uvođenje novog turbokompresora.

– Kompaktnija struktura koja omogućava poboljšanu aerodinamičnost (niži koeficijent otpora vazduha).

Ovim povodom, Kristijan Šapel (Christian Chapelle), direktor pogonskih lanaca i šasija grupe PSA, je izjavio:  „Sa ovom nagradom smo dobili potvrdu o kvalitetu i izuzetnim performansama naših benzinskih motora. Nastavićemo da poboljšavamo naše motore sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi postali bolji, ekološki prihvatljiviji i spremniji za prelaz na druge izvore energije.“