Sport

Légende ci-dessous
Sport

TESTOVI IZDRŽLJIVOSTI

01_histoire_sport_epreuvesendurance

Na inicijativu proizvođača ulja Ulja Jako (Huiles Yacco) organizovana su čuvena takmičenja u izdržljivosti vozila Rozalija (Rosalie) koja su se održavala na trkačkoj stazi Lina-Montleri (Linas-Montlhéry). Osam vozila se takmičilo između oktobra 1931. i jula 1935. Oni su ostvarili 358 međunarodnih rekorda i 192 svjetskih rekorda.
Od marta do maja 1936, modeli C6 ili 15CV sa motorom od šest cilindara, osim Male Rosalie (8CV sa motorom od četiri cilindra), Rosalie VII (7CV Traction Avant) i Rosalie IX, 11CV Légère Traction Avant, koji su pretvoreni u vozila sa jednim sjedištem, završili su test izdržljivosti od 100000 km.
Druga dva Citroën-ova vozila koja su se takmičila na trkačkoj stazi su bila: Spéciale Citroën opremljen novim dizel motorom koji su koristila dostavna vozila tokom 1937, i Barbot Spéciale koji se temeljio na 2CVA u 1953 . godini.

RELIJI

02_histoire_sport_rallyes_capture

Prva službena takmičenja Citroën-a na reliju bila su sa vozilom DS, čije je hidropneumatsko oslanjanje ostvarilo veliki uspjeh. Nakon DS slede SM, zatim CX koji je, krajem 70-ih, stekao ime na reliju Pariz-Dakar. Od 1990. do 1997, sa vozilom ZX Rallye Raid, Citroën će vladati Svetskim kupom relija na svim terenima, i tada, kao proizvođač, osvaja pet titula.
U potrazi za novim izazovima, Citroën se 1998. okreće tradicionalnim relijima sa vozilom Xsara Kit-car. Sa ovim vozilom brend ostvaruje prve svetske pobjede.
Godine 2001, Citroën se okreće Svjetskom prvenstvu u reliju (World Rally Championship – WRC), ciljajući sa Sebastijen Lebom (Sébastien Loeb) prvo mjesto. 2009, uprkos prekidu u 2006. godini, brend sa duplim ševronima osvaja pet titula u kategoriji proizvođača.

SVETSKO PRVENSTVO U RELIJU (WRC)

03_histoire_sport_wrc_capture

Nakon sezone testova na francuskom prvenstvu, Citroën počinje da se takmiči na Svetskom prvenstvu u reliju (WRC) 2001. godine. Na kraju sezone, mladi vozač koji obećava pravi prve korake na Reliju Sanermo. Opušten i potpuno koncentrisan, Sebastijen Leb (Sébastien Loeb) osvaja drugo mesto na podijumu.
Istorija se dešavala i više ništa nije moglo da je zaustavi. Citroën i ekipa Leb/Elena zajedno se penju prema vrhu. Godine 2003, Citroën osvaja prvu od svojih osam svetskih titula. Sledeće sezone, Sebastijen Leb i Danijel Elena osvajaju prvu u nizu od devet uzastopnih titula… Od tada, sa istim uspjehom, C4 WRC i DS3 WRC zamjenjuju Xsaru WRC.