October 20, 2023

CITROËN OTKRIVA POTPUNO NOVI Ë-C3, PRVI PRISTUPAČNI EVROPSKI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL

 

  • KOMFOR BEZ PREMCA: novi ë-C3, po prvi put, predstavlja čuveno oslanjanje Citroën Advanced Comfort® upareno sa novim sjedištima Citroën Advanced Comfort®. ë-C3 ide dalje sa nultom bukom i nula vibracija za vožnju bez stresa.
  • LAGANI ELEKTRIČNI ŽIVOT zahvaljujući bateriji od 44 kWh koja pruža autonomiju od 320 km (WLTP ciklus) i brzo punjenje sa jednosmjernom strujom od 100 kW koja omogućava da se sa 20 na 80%, vozilo napuni za samo 26 minuta.
  • POTPUNO OPREMLJEN, novi Citroën ë-C3 iznenađuje svojom dodatnom opremom i inteligentnim rješenjima sa potpuno novim C-ZEN LOUNGE inovativnim pristupom koji, za dodatni mir, ponovo osmišljava kontrolnu tablu.
  • NAJBOLJA PONUDA NA TRŽIŠTU: sa autonomijom od 320 km, ë-C3 će bit ponuđen po fer cijeni. Citroën,na ovaj način nastavlja svoju misiju kojom električnu mobilnost čini dostupnom svima.
  • Od samog početka, dizajniran na “Smart Car” platformi, ë-C3 predstavlja novi Citroënov dizajnerski jezik i novi potpis brenda.

ezgif.com-webp-to-jpg

Poasi, 17. oktobar 2023 – Citroën miješa karte na evropskom tržištu polivalentnih gradskih vozila otkrivanjem četvrte generacije C3. Po prvi put potpuno električni, novi ë‑C3 pruža najbolju udobnost u klasi, lakše električno iskustvo i izvanredni nivo opreme po izuzetno konkurentnoj cijeni u Evropi.

ë-C3 predvodi novu generaciju Citroënovog najprodavanijeg modela, koji je prodat u više od 5,6 miliona primjeraka od lansiranja prve generacije 2002. godine. C3 je najprodavaniji model brenda i predstavlja 29% od Citroënovog obima prodaje u Evropi. Potpuno novi ë-C3 otvara skroz novo poglavlje za Citroën. Popularni i hrabri brend se kreće u pravcu agresivnog suočavanja sa izazovom električne mobilnosti koja bi bila dostupna svima. Odgovor je gradsko 100% električno vozilo, dizajnirano i proizvedeno u Evropi, za kupce koji žele da iskoriste prednosti mobilnosti sa nultom emisijom štetnih gasova po pristupačnoj ceni.

Tijeri Koskas, generalni direktor Citroëna, objašnjava: « Ponuda pristupačnih vozila je glavni element Citroënovog DNK. Međutim, očekivanja kupaca od vozila B segmenta su se promijenila, naročito sa porastom popularnosti SUV vozila i sa izražavanjem sve veće želje da se vozi potpuno električno vozilo, i po gradu i van njega. Evropskim proizvođačima je postalo sve teže da odgovore na ova očekivanja. Ali, to je upravo ono što se Citroën usudio da uradi sa novim, potpuno električnim, ë-C3, koji je namjenjen evropskim kupcima: moderan, svjež i udoban, on je dizajniran da što više ispuni očekivanja kupaca, dobro je opremljen i proizveden u Evropi po izuzetno pristupačnim cijenama,.»

1 – NAJKOMFORNIJI U KLASI

ezgif.com-webp-to-jpg (3)

  • Putovanje u Citroënu ë-C3 pruža osjećaj da letite na magičnom ćilimu kombinovanjem, po prvi put, sistema oslanjanja Citroën Advanced Comfort® sa novim sjedištima Citroën Advanced Comfort®.
  • Viši položaj za vožnju (+100 mm u odnosu na prosjek gradskih vozila tog segmenta), kockastiji za više prostora u kabini, novi ë-C3 ima veći klirens, kao i spoljašnje zaštitne elemente, kako bi se ispunila očekivanja kupaca i kako bi im se omogućila vožnja sa većim osjećajem udobnosti i sigurnosti.

Ë-C3 DODAJE OSLANJANJE ADVANCED COMFORT®

Po prvi put u istoriji gradskih automobila Citroën u seriji oprema sve verzije novog ë-C3 svojim sistemom inovativnog i ekskluzivnog oslanjanja sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima.

Nevidljivo za vozače i putnike, oslanjanje Citroën Advanced Comfort® garantuje putnicima jedinstveni osjećaj  udobnosti na putu zahvaljujući hidrauličnim progresivnim graničnicima koji stvaraju utisak da se kliza čak i po neravnom terenu.

Ovaj sistem radi u dve faze. Za lagano zatezanje i otpuštanje, opruga i amortizer zajedno kontrolišu vertikalne pokrete, bez hidrauličnih graničnika. U slučaju jačih sudara, opruga i amortizer rade zajedno sa hidrauličnim graničnicima za kompresiju ili dekompresiju, kako bi postepeno usporavali kretanje i kako bi se izbeglo trzanje na kraju hoda.

« Udobnost je sastavni dio Citroënovog DNK. Ovo nam je veoma važno, jer je važno našim kupcima. Zato smo se potrudili da, od novog C3, napravimo najudobnije vozilo u ovom segmentu, sa Citroënovim inovacijama, poput naših Advanced Comfort® sjedišta i, po prvi put u modelu C3, našeg sistema oslanjanja sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima, Citroën Advanced Comfort®», izjavila je Lorans Hansen, direktorka proizvoda i strategije Citroëna.

KABINA OSMIŠLJENA TAKO DA SE OSJEĆAMO «KAO KOD KUĆE »

Prostrana kabina je dizajnirana oko jednostavnih, ali prefinjenih površina kako bi se putnicima ponudio ambijent sličan njihovoj dnevnoj sobi. Sjedišta Citroën Advanced Comfort® novog ë‑C3 su prilagođena vozilu i koriste dodatnu pjenu kako bi se pružio osjećaj  mekoće i dobrodošlice od prvog kontakta, kao i dobra podrška tijelu u vožnji bez obzira na rastojanje koje treba da se pređe.

2 – JEDNOSTAVAN ELEKTRIČNI ŽIVOT

ezgif.com-webp-to-jpg (6)

  • Električni motor od 113 ks isporučuje snagu i obrtni momenat neophodne za svakodnevnu vožnju, kao i za duga putovanja, dok LFP baterija od 44 kWh nudi autonomiju od, otprilike, 320 km (WLTP ciklus).
  • Za brzo punjenje, sa jednosmjernom strujom od 100 kW, dovoljno je 26 minuta da bi se sa 20 došlo do 80% kapaciteta. U Evropi je dostupno više od 540 000 stanica za punjenje.
  • Nova aplikacija « e-ROUTES » omogućava vozačima ë-C3 da se trajanje putovanja smanji, jer imaju direktan pristup najpouzdanijim podacima sa mreže za punjenje i iz vozila.

3 – POTPUNO OPREMLJEN

ezgif.com-webp-to-jpg (2)

  • C-Zen Lounge sa prikazom u visini očiju, Citroën Head-Up displejom i kompaktnim volanom, ponovo osmišljava kontrolnu tablu, mijenja tradicionalnu instrument tablu i omogućava lak pristup svim glavnim informacijama koje su vozaču potrebne, a da on ne mora da sklanja pogled sa puta.
  • Ugrađeni nosač za pametni telefon omogućava korisnicima da automatski pokrenu novu namjensku aplikaciju koristeći bežičnu NFC (Near Field Communication) tehnologiju.
  • Ugrađeni nosač za pametni telefon omogućava korisnicima da automatski pokrenu novu namensku aplikaciju koristeći bežičnu NFC (Near Field Communication) tehnologiju.

Optimalna udobnost i mirno okruženje za sve putnike bili su prioritet za dizajnerske timove novog Citroëna ë-C3. Ova ambicija uključuje i neverovatnu gamu dodatne opreme, tehnologije i riješenja za konektivnost, kako bi se zadovoljile sve potrebe kupaca.

C-ZEN LOUNGE

Sa uvođenjem koncepta C-Zen Lounge, vozaču i suvozaču se pruža čist pogled u naprjed zahvaljujući velikom vjetrobranu i širokoj horizontalnoj instrument tabli koja se proteže preko cijelog vozila, a koja sa strane ima Citroënove karakteristične ventilacione otvore. Kontrolna tabla je podjeljena u dva nivoa sa tehničkim elementima gore, a sa udobnim dijelom, umotanim u tkaninu, « Sofa Design », dolje.

Novi ë-C3 koristi, po prvi put, novi displej u visini očiju, Citroën Head-Up Display, koji prikazuje informacije na dnu vjetrobranskog stakla. Ovo inteligentno rješenje omogućava vozačima da lako dođu do svih ključnih informacija koje su im potrebne, a da ne moraju da skreću pogled sa puta. Novi kompaktni multifunkcionalni volan je manji i lakši za upravljanje.

« Veoma smo ponosni na prostranu unutrašnjost, posebno na našu novu laganu kontrolnu tablu, sa gornjim čistijim i tehničkim delom, i donjim, toplijim delom u stilu « Sofe ». Retkost je u ovom segmentu da je gornji deo kontrolne table tako raščišćen, a mi smo to postigli uvođenjem našeg novog koncepta C-Zen Lounge sa Citroën head-up displejom. Postavljanjem ekrana za info-zabavu ili podloge za pametni telefon u sredinu, nismo morali da ih integrišemo na neugledan ili glomazan način », izjavio je Boris Reinmöller, Design Project Manager.

BESPREKORNO POVEZIVANJE 

ezgif.com-webp-to-jpg (4)

Iako je relativno kompaktan, novi Citroën ë-C3 pridaje veliku važnost izboru povezane info-zabave, a sve je fokusirano na jednostavno korišćenje i brzi pristup inteligentnim i korisnim funkcijama, koje su potrebne kupcima da lako putuju i budu konektovani.

Instinktivne komande na volanu i dugme « Home », na svim verzijama, obezbeđuju vozaču iskustvo bez stresa kad je za volanom. Dostupna su dva sistema info-zabave:

  • MY CITROËN PLAY WITH SMARTPHONE STATION,
  • MY CITROËN PLAN PLUS SA EKRANOM OD 10
  • MY CITROËN DRIVE EKRANOM OD 10

TEHNOLOGIJE ZA DODATNU SIGURNOST 

Sve tehnologije za pomoć u vožnji novog ë-C3 su osmišljene da se brinu o umu i tijelu svih putnika, a naročito vozača :

  • Active Safety Brake je sistem naglog kočenja
  • Upozorenje o neželjenom prelasku preko linije pomaže vozaču da ima ispravan položaj između linija
  • Upozorenje na vozačevu nepažnju obaveštava vozača ako putanja vozila ne odgovara njegovoj traci. Alert Coffee Break savjetuje vozača da pravi pauzu poslije 2 sata neprekidne vožnje
  • Prepoznavanje ograničenja brzine čita znakove sa ograničenjem brzine. Tempomat – limitator brzine omogućava vozaču da ograniči maksimalnu brzinu.
  • Električna parkirna kočnica (EPB) se automatski aktivira kada se motor zaustavi. Pomoć pri kretanju na uzbrdici, zadržava vozilo nekoliko sekundi na uzbrdicama
  • Automatsko prebacivanje dugih i kratkih svjetala koristi kameru sa vjetrobranskog stakla za automatsko prebacivanje sa kratkog na duga svjetla
  • Pomoć pri parkiranju unazad zvučno upozorava vozača na blizinu prepreka. Kamera za kretanje unazad se aktivira kada se aktivira kretanje unazad
  • Citroën nastavlja svoju misiju u želji da ponudi električnu mobilnost koja je dostupna svima i olakšavanje kupovine je bilo ključni prioritet. Potpuno novi električni ë-C3 biće dostupan u pojednostavljenoj gami od samo dijve dobro opremljene verzije – « You » i « Max ». Potpuno novi ë-C3 ponudiće 5 prepoznatljivih boja – bijela Banquise, plava Monte Carlo, crvena Elixir, siva Mercury i crna Perla Nera. Dvobojni krov, simbol Citroëna, biće ponuđen u crnoj ili bijeloj boji za verziju « Max ».

4 – NAJBOLJA PONUDA NA TRŽIŠTU

ezgif.com-webp-to-jpg (5)

  • ë-C3, sa dometom od oko 320 km biće ponuđen po fer ceni počev od 23 300 evra*. Na ovaj način Citroën nastavlja svoju misiju u želji da ponudi električnu mobilnost koja je dostupna svima.
  • Za kupce, kupovina je jednostavnija zahvaljujući gami od dve dobro opremljene verzije – « You » i « Max ».
  • Citroën ë-C3, sa dometom od 200 km, stiže 2025. sa cijenom počev od 19 990 evra.

NOVA PLATFORMA ZA SMANJENJE TROŠKOVA

Po prvi put u Evropi, Citroën je osmislio novi ë-C3 oko platforme koja je, od samog početka, dizajnirana za potpuno električni motor. U osnovi vozila se nalazi verzija veoma fleksibilne Stellantis platfome « Smart Car », što je omogućilo Citroënu da učini ë-C3 dostupnim kupcima po cijeni počev od 23 300 evra.*

 « Naša globalna platforma « Smart Car » je izuzetno efikasna i već koristimo njene mogućnosti van Evrope na novim Citroënovim modelima, lokalno razvijenim u Indiji i u Južnoj Americi. To je bila idealna polazna tačka za novi evropski ë-C3, pa iako je od samog početka dizaniran da bude potpuno električan, dovoljno je fleksibilna da prihvati pogonske sklopove motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i da podrži  veća ili manja vozila, računajući i SUV vozila», rekla je Lorans Hansen, direktorka proizvoda i strategije Citroëna.

POJEDNOSTAVLJEN IZBOR I TRANSPARENTNOST

Olakšavanje kupovine je bilo ključni prioritet. Na mnogim evropskim tržištima, novi Citroën ë-C3 će da bude ponuđen po neto cijeni, za početnu « You » verziju, počev od 23 300 evra*.

« Kupovina novog automobila može da se pokaže kao izazov kada je u pitanju široki spektar verzija i opcija koje kupci mogu da kupe i plate. U Citroënu, želimo da ceo proces učinimo jednostavnijim i pravednijim, za kupce, zahvaljujući pristupu « pojednostavljenog asortimana », kao i uz veću transparentnost cena », izjavio je Federiko Gojre, direktor marketinga Citroëna.

Potpuno novi električni ë-C3 biće dostupan evropskim klijentima u pojednostavljenoj gami od samo dve, dobro opremljene, verzije – « You » i « Max ».

AMBICIOZNI PROIZVOD ZA JOŠ JAČI BREND

Novi ë-C3 je prvo električno i svestrano gradsko vozilo koje evropski proizvođač nudi po ovoj cijeni, i koje je dizajnirano u Evropi – u Citroënovom objektu u Velizi-Vilakublej, blizu Pariza – i biće proizvedeno u Stelantisovoj fabrici u Trnavi, u Slovačkoj. Ovaj model biće dostupan u drugom kvartalu 2024. godine.

ë-C3 predvodi porodicu novih C3 modela koji će igrati glavnu ulogu u unapređenju Citroënovih evropskih proizvoda, kao i vrednosti brenda.

« Naša misija je da povećamo prisustvo Citroëna u Evropi kako bismo zauzeli deo tržišta od, barem, 5%. Dodavanje, početkom 2024. godine, potpuno električnog i pristupačnog ë-C3 je ključni pokretač za postizanje tog plana. Potpuno novi ë-C3 igra i važnu ulogu u jačanju naše želje da električnu mobilnost učinimo dostupnom, dopunjujući naš asortiman sa modelima ë-C4 i ë-C4 X, novi C5 Aircross Hibrid, i novi C5 Aircoss i C5 X dopunjujući hibrid, kao i jedinstvenim rešenjem za mobilnost koje je Citroën Ami », dodao je M. Koskas.

5 – ODVAŽNI DIZAJN ZA NOVI IDENTITET BRENDA

2359605-9w6kw0swyt-whr

  • Po prvi put na serijskom automobilu, na novom Citroënu ë-C3 biće predstavljen novi prepoznatljiv potpis brenda Citroën sa velikim novim ovalnim logotipom koji predstavlja novu interpretaciju Citroënovih ševrona.
  • Viši i smjeliji, Citroën ë-C3 sa ponosom predstavlja novi Citroënov dizajnerski jezik, koji je predstavljen na konceptu Citroën Oli, 2022. godine, na kojem je vertikalnost u kontrastu sa horizontalnim, tehnički izvajanim linijama.

« Verujemo da će potpuno novi Citroën ë-C3 da promeni igru u segmentu polivalentnih gradskih vozila. Uzeli smo u obzir karakteristike koje kupci naviše cene kod SUV-ova, kao šti su visoki položaj za vožnju, prostranost u kabini, ili robusnost. Iako je otisak sličan, po pitanju dužine i širine, onome na prethodnim modelima, učinili smo ga višim za veći osećaj snage i prisutnosti na putu, sa većim razmakom od tla i višim položajem sedenja kako bi se vozač i putnici osćali udobnije. », rekao je Pijer Leklerk, direktor za dizajn Citroëna.