FIA WRC

Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) je 1973. osnovala Međunarodna automobilska federacija (FIA). Titula svjetskog prvaka za proizvođača je dodijeljena već 1973.

 2019 WRC KALENDAR

Large-photo-0-FIA_555x318

14 TRKA

Sezona FIA WRC 2019 je počela 24. januara u Monte Karlu, a završava se 19. novembra u Australiji.
Ove godine dodat je novi događaj: reli u Čileu.
Pratite sve vijesti Citroën WRC-a na našem sajtu ili na našim društvenim mrežama.

Saznajte više

 

SVE VRSTE PODLOGA

OD SNIJEGOM PREKRIVENIH ŠUMSKIH STAZA DO BRDOVITIH STAZA

Large-photo1-FIA_555x318

  1. krug: reli Monte Karlo (24. – 27. januar)
    Od regija Hautes-Alpes do brda iznad Nice, najstarija svjetska trka se vozi po divnim cestama na jugu Francuske. Najveća poteškoća je vrijeme, koje je nepredvidivo u ovo doba godine.
    Saznajte više

Small-photo2-FIA_308x176

 

2. krug: reli Švedska (14. – 17. februar)
Iako se vozi po zaleđenoj podlozi, reli u Švedskoj je jedan od najbržih u sezoni, zahvaljujući prianjanju guma sa ekserima. Iako je moguće da se vozači naslone na zidove čvrstog snijega, moguće je i da se zaglave u njima…
Saznajte više

 

Small-photo3-FIA_308x176

 

3. krug: reli Meksiko (7. – 10. mart)
Uz mnogobrojne planinske ceste i sjajnu atmosferu, reli u Meksiku je, tokom godina, postao klasik WRC-a.
Saznajte više

Small-photo4-FIA_308x176

 

4. krug: reli Korzika (28. – 31. mart)
U kalendaru FIA WRC takmičenja od 2015., Tour de Corse je trka, najvećim dijelom, na asfaltu. Ova trka nam otkriva predivne pejzaže “ostrva lepote”.
Saznajte više

Small-photo5-FIA_308x176

 

5. krug: reli Argentina (25. – 28. april)
Poštovan zbog lepote pejzaža i ambijenta koji su stvorili ljubitelji motorsporta, reli u Argnetini je peta etapa FIA svetskog prvenstva.

Small-photo6-FIA_308x176

 

6. krug: reli Čile (9. – 12. maj)
Sa glavnim cestama na šljunku, ovo novo WRC takmičenje nam sprema mnoga iznenađenja

Small-photo-7-FIA_308x176

 

 

7. krug: reli Portugalija (30. maj – 2. jun)
Puno šljunka i spektakl. Reli u Portugaliji je, nesumnjivo, jedan od najpopularnijih događaja u sezoni.

Small-photo8-FIA_308x176

 

 

8. krug: reli Sardinija (13. – 16. jun)
Brze i uske ceste, obrubljene grmljem, drvećem i kamenjem, ne dozvoljavaju greške vozačima koji voze na Sardiniji.

Small-photo9-FIA_308x176

 

 

9. krug: reli Finska (1. – 4. avgust)
Reli u Finskoj je jedna od najtežih trka u sezoni, na kojoj se ne tolerišu greške vozača.

Small-photo10-FIA_308x176

 

 

10. krug: reli Nemačka (22. – 25. avgust)
Najteža asfaltna trka na kraju sezone, reli u Nemačkoj i njeni nepredvidivi vremenski uslovi otežavaju biranje pneumatika.

Small-photo11-FIA_308x176

 

 

11. krug: reli Turska (12. – 15. septembar)
Na obali Sredozemnog mora i na planinskim cestama, takmičari WRC-a će se suočiti sa “grubim” uslovima relija, uglavnom na zemljanoj podlozi.

Small-photo12-FIA_308x176

 

 

12. krug: reli Velika Britanija (3. – 6. oktobar)
Reli u Velikoj Britaniji je, uglavnom, hladan, mokar i maglovit događaj. I to je, najverovatnije, ono što ga uvek čini tako fascinantnim.

Small-photo13-FIA_308x176

 

13. krug: reli Španija (24. – 27. oktobar)
Na asfaltu i na zemljanoj podlozi, reli u Španiji je jedna od retkih trka na mešovitoj podlozi. Ona nameće timovima određeni stil vožnje.

Small-photo14-FIA_308x176

 

14. krug: reli Australija (14. – 17. novembar)
Reli u Australiji je, nesumnjivo, najegzotičnija trka koja vozačima nudi mnogobrojna iznenađenja. Ovom trkom se zatvara sezona 2019.

 

KAKO FUNKCIONIŠE WRC?

Large-photo-15-FIA_555x318
Glavna razlika između trka na Svjetskom reli prvenstvu je vrsta podloge. Zavisno od države, događaj se dešava na zemljanoj podlozi, na asfaltu ili na snegu.
Osim ove razlike, svaki reli se odvija na isti način:
. Utorak i srijeda: prva dva dana su posvećena “upoznavanju”, i omogućavaju timovima da pripreme bilješke i procijene put.
. Četvrtak: “shakedown”: sesija test vožnji, u realnim uslovima, prije početka trke.
. Petak, subota i nedelja: trka, sa nizom od oko 15 do 25 specijala na kojima se vozači takmiče.
Specijala se odnosi na dio rute – zatvoren za saobraćaj – koji vozači, jedan po jedan, treba da pređu u što kraćem vremenu. Vrijeme se mjeri do desetinke sekunde.
Kako bi pomogao vozaču, suvozač čita svoje biljeske koje su napisane za vrijeme upoznavanja sa terenom – i obavještava vozača o uslovima na putu.
Između specijala i za odlazak u prostor za asistenciju, takmičari treba da koriste puteve koji su otvoreni za saobraćaj i da poštuju pravila koja važe na autoputu.
Pristup “parku za asistenciju” je strogo regulisan (radno vrijeme, vrijeme zahvata mehaničara…). Ako je potrebna popravka ili podešavanje vozila van prostora predviđenog za asistenciju, samo vozač i suvozač imaju pravo da ih izvrše i to samo sa opremom koju imaju u vozilu.

CITROËN WRC TIM NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

#C3WRCLIVE IDE UŽIVO JEDNOM DNEVNO, OD ČETVRTKA DO NEDELJE TOKOM SVAKOG RELIJA

 

Small-photo16-FIA_308x176Pratete na Facebook-u

Pratete na Instagram-u

Pratete na WhatsApp-u

Pratete na YouTube-u

Pratete na Twiter-u