Reklamiranje
SPECIJALNI DOGAĐAJI
Komunikacijska politika Andre Sitroena (André Citroën) stavljala je na prvo mesto spektakl. Na otvaranju 7. Sajma automobila 1922, avion je na pariskom nebu dimom napisao ime Citroën koje se prostiralo na 5 km.
Od 1925. do 1934, Citroën je svijetlećim slovima visine od 30 metara napisao svoje ime na Ajfelovom tornju (250000 sijalica i 600 km električnih žica). Ova svjetla su navodila Šarl Lindberga (Charles Lindbergh) tokom poslednjih trenutaka njegovog prelaska Atlantika.
Reklama je ponekad poprimala neverovatne forme, poput reklamnih karavana, sastavljenih od svih vozila game, koja su putovala putevima Francuske i koja su se, na dan ili dva, zaustavljala kod lokalnih Citroën dilera.
SIGNALIZACIJA
Prva Citroën-ova reklama za vozilo se pojavila 1919. Ona je najavljivala čuveni Type A… mjesec dana prije njegove proizvodnje. Ovaj smisao za predviđanje, kao i nevjerovatan osjećaj za inovaciju i za spektakularno, karakterišu komunikacijsku politiku Andre Sitroena (André Citroën).
U to doba, signalizacija na putevima je bila “sponzorisana”. Andre Sitroen je brzo shvatio da je to način da poveća popularnost svom preduzeću. Preplavio je sve francuske puteve signalizacionim znakovima i tablama na kojima je bilo obeleženo “Poklon Citroën-a”.
Ukupno 150.000 tabli je postavljeno duž Francuske… 150.000 znakova koji veoma liče na signalizaciju koju je koristio sam brend: Andre Sitroen je sve predvideo.
TELEVIZIJA
Godine 1968. sa Spačekom (2CV), Citroën je otkrio TV oglašavanje. Ali se tek od 1974, sa stupanjem na scenu marketinške agencije RSCG, brend nameće na male ekrane.
Citroën je napravio odličnu reklamu sa vozilom Visa, u kojoj je katapultirao vozilo sa nosača aviona u more, nakon čega ono izranja na podmornici. Slogan je bio “Visa uništava vašu frizuru – Visa, ça décoiffe”. 1985, kampanja “Divlji Ševroni” nagovještava eru spektakularnih reklama i Citroën odvažno postavlja jednu na Kineski zid.
1993. sa Xanti-om, Citroën uvodi novi slogan: “Ne možete ni da zamislite šta sve Citroën može da uradi za vas”. Nastavljajući da pokazuje veliku kreativnost, Citroën približava reklamu proizvodu. Primjer za to je film iz 2005. “C4 Dancer” koji se gledao širom sveta.
OGLASI
Andre Sitroen (André Citroën) pridaje veliki značaj reklami. Tako, tokom 20-ih godina, Pjer Lui (Pierre Louys) pravi fenomanalne oglase, a poziva i druge talentovane crtače. On je bio crtač, fotograf i šef oglašavanja do 1934.
Godine 1957. počinje nova epoha stupanjem na scenu Roberta Delpira (Robert Delpire). Genije, talentovan za riječi i slike, stvara novi stil koji karakteriše detaljan rad na djelu i nekonvencionalni stil. On dizajnira kampanje za Spačeka i DS koristeći avangardne tehnike i materijale.
Godine 1981, osam godina nakon dolaska agencije RSCG, Savinjak (Savignac) daje brendu nove svijetle i vesele oglase. Ukratko, Citroën-ovo oglašavanje je dio istorije brenda i ostavilo je neizbrisiv trag.