December 19, 2022

CITROËN I ASTERIKS: SUSRET DVIJE LEGENDE FRANCUSKE KULTURE U FILMU «ASTERIKS I OBELIKS: SREDNJE KRALJEVSTVO»

  • Izuzetna saradnja Citroëna sa filmskim kućama Pathé, Trésor Films i sa izdavačkom kućom Albert René omogućila je stvaranje prve «konceptualne kočije» proizvedene u Galiji i inspirisane legendarnim 2CV.
  • Citroën je tokom snimanja filma stavio na raspolaganje flotu od 10 električnih vozila, što se dešava prvi put za jedan francuski blokbaster.
  • Citroën i Asteriksov svet su sastavni dio francuskog nasljeđa. Ovo partnerstvo je dovelo do razvoja novog Citroënovog logotipa: poznati ševroni su umetnuti u oval koji je ukrašen krilima Asteriksove kacige.


Citroën, Pathé, Trésor Films i Editions Albert René su najavili njihovo partnerstvo u filmu Asteriks i Obeliks: Srednje kraljevstvo. Ovaj dugometražni film, koji su napravili Pathé, Trésor Films i Enfants Terribles, a režirao Gijom Kane, stići će u francuske bioskope 1. februara 2023. godine. Malo kasnije će se pojaviti u ostalim zemljama.

Citroën je, za potrebe ovog filma, osmislio i napravio « konceptualnu kočiju ». Bio je to pravi izazov bez presedana! Ekipa Citroëna, koja je uključena u ovaj projekat od samog početka, dizajnirala je  « konceptualnu kočiju » za samo 3 mjeseca, dok je obično za skicu i izradu koncepta potrebno godinu dana.

« Susret ove dvije legende francuske kulture se pokazao izvanredan. Citroënovi timovi i Asteriks film su od samog početka sarađivali uz međusobno poštovanje. Imali smo nevjerovatnu priliku da dizajniramo i napravimo « konceptualnu kočiju » i uživali smo radeći na ovom projektu! Rezultat predstavlja omaž legendarnom modelu 2 CV, koji predstavlja Citroën u cijeloj njegovoj raskoši» rekao je Pijer Leklerk, Citroënov direktor za dizajn.

2 CV je dio francuske kulturne i popularne baštine sa izgledom koji je prepoznatljiv širom svijeta. U filmu Asteriks i Obeliks : Srednje kraljevstvo, ‘’konceptualna kočija’’ reinterpretira 2 CV sa osvrtom na svijet naših galskih heroja. Dizajnerski timovi Citroëna su na ovaj način interpretirali ključne vrijednosti brenda – udobnost, tehnologije i odvažni stil – na Asteriksov način. Rezultat su: karakteristična linija koju svi prepoznaju, oslanjanje od creva vepra, krov koji može da se otvori, svjetla inspirisana galskim kacigama u kojima upravljaju svici natopljeni u magični napitak, i točkovi od recikliranih štitova sa čuvenim ševronima.

‘’Konceptualna kočija’’ se pojavljuje u nekoliko sekvenci filma. Dio u kom se naši heroji pripremaju da napuste selo, kako bi napokon krenuli u Kinu, prikazuje ekipu na pragu velike avanture. Metaloplastik tada predstavlja Obeliksu kočiju i pokazuje mu najnovije inovacije koje je uveo kako bi putovanje što bolje prošlo. Kasnije, kad je Cezarova vojska stigla u Kinu, najbolje se promoviše prevozno sredstvo tog vremena: 2CV, fenomenalna kočija koja je napravljena u Galiji i koju vuku dva konja. Ovo predstavlja podsetnik na čuvenu Citroënovu reklamu koja je snimljena na Kineskom zidu.

Na kraju, kako bi se naglasila saradnja, novi logotip Citroëna je za ovu priliku oživljen krilima Asteriksove kacige.

LOGO ASTERIX CITROEN BLANC

UČESTVOVANJE IZA KULISA

Saradnja na filmu nije postojala samo ispred kamere. Citroën je Asteriksovoj filmskoj ekipi tokom snimanja obezbjedio flotu od 10 vozila: tri ë-C4, tri C5 Aircross Plug-in Hybrid, dva ë-SpaceTourer, jedan Ami Electric i jedan ë-Jumpy. Citroën je takođe učestvovao u postavljaju stanica za punjenje ovih vozila na lokacijama gdje se snimao film.

Održivost je ključni element tokom snimanja ovog filma. Vozni park električnih automobila, koji je obezbjedio Citroën, predstavlja akciju za dekarbonizaciju. Istovremeno, filmska ekipa je angažovala agenciju koja je preduzela mjere da se maksimalno ograniči pravljenje smeća. Na primjer, kostimi su ponovo korišćeni i u druge svrhe, a kartoni su reciklirani, čime su sačuvane dvije tone drveta. Pored toga, svi drveni sanduci su poklonjeni dvjema urbanim farmama u regiji Il-de-Frans.

« Kod nas u Pathé-u, ovo je prvo snimanje sa tako velikom flotom električnih vozila. Osim vozila, Citroën nam je pomogao i da instaliramo stanice za punjenje, TOUTELECTRIX, u bojama filma o Asteriksu. Naravno, mnogi od nas su morali da se prilagode ovom načinu mobilnosti, ali naš tim se odlično izborio sa ovim izazovom. » izjavio je Johan Stol, direktor za partnerstvo sa brendovima i za sponzorstvo iz Pathé Filma.

PARTNERSTVO DRUGAČIJE OD OSTALIH

Citroën i Asteriks su dva imena koji su sastavni dio francuske kulture. Proizvođač automobila Citroën osnovan je 1919. godine i u ovom periodu obelježio je istoriju automobila od Tractiona, 2CV-a do CX-a. Danas, Citroën utire put buduće mobilnosti sa nekomformističkim vozilom Ami ili poslednjim konceptom oli. Asteriks je serija stripova, koju su, 1959. godine u novinama Pilot, započeli scenarista Rene Gosini i crtač Albert Uderzo.  Izdavačka kuća Albert Rene posjeduje i upravlja svim pravima na avanture malog galskog ratnika. Kompanija objavljuje stripove i zadužena je za nove projekte o Asteriksu, a posebno za filmove i stripove. Do danas je, širom svijeta, prodato 385 miliona albuma na 111 jezika i dijalekata.

Prva bioskopska adaptacija datira iz 1967. godine. U pitanju je dugometražni film, Asteriks Gal, koji je režirao Rej Gosen. Do danas, saga o Asteriksu ima 15 filmova i crtanih filmova koji su privukli više od 25 miliona gledalaca u Francuskoj, a više od 70 miliona širom svijeta. Zajednička im je sposobnost da okupe ljude sa smislom za komediju, jer je Citroën jedan od rijetkih brendova automobila koji koristi humor da prenese svoje poruke.

Na kraju, dugo putovanje Asteriksa i Obeliksa u Kinu podsjeća na Citroënovu misiju u Centralnoj Aziji. Ova, takozvana, Žuta ekspedicija je trajala od 4. aprila 1931. do 12. februara 1932. i povezala je Bejrut sa Pekingom. U pitanju je treća ekspedicija koja je uslijedila poslije prelaska Sahare i Crne ekspedicije.

U Francuskoj će film izaći 1. februara 2023. godine, a dan kasnije i u drugim evropskim zemljama.